tirsdag 31. mai 2011

SmallSizeeee!

Yes! Da er vi jaggu i juni! Tiden flyr!
Og i dag har onkel Svein Henning bursdag! Så vi sender en stoooor GRATULERER!!





Siden sist har vi jo hatt oss en kjempe fin 17.mai feiring i Busan. Reiste ned lørdag 14.mai, og feiret dagen søndag 15.mai.





Lørdagen tilbrakte vi på stranden sammen med kollegaer av Atle, og barna deres. Veldig kjekt. Oscar og Erle koste seg i sanden. Det gjorde pappa også!








Søndagen var det selvsagt tog, som vi ikke klarte å holde følge med fordi vi hadde en kjempe trøtt og sur gutt på slep. Så vi ventet til toget hadde snudd og kom tilbake. Alt ble så mye bedre etter en kvil, hotdog, is, vaffler og når han hadde fått seg en gassballong. Ordentlig 17.mai feiring med andre ord. Pluss en ektra effekt. Masse paparazzier! Alle koreanere går jo rundt med fotoapparat heeeele tiden, og det er ikke småtterier heller. Så de stoppet opp og tok bilder heeeele dagen! Løøøvlig!






Her i huset har vel alle sammen vært syk denne mnd...flere ganger.
Vi har vært så mange ganger hos legen at sykepleierne kjenner hos på fornavn, og Oscar stiller seg pent opp ved siden av resepsjonsdisken og får utlevert kjærlighet på pinne....hver gang! For en heldiggris! Heldigvis er de minisizeeee!
Vi har også måtte tilbringe en del tid på apoteket rett under legekontoret. Der er det en mann som jobber som har en sønn i samme barnehage som Oscar. Og vi blir litt mer kjent for hver gang vi er der.
Det går omtrent sånn:
Dag 1 -
Apoteker: Ahhhhrr, go to Norian? (Norian er barnehagen til Oscar).
Jeg: Helt riktig det ja.
Dag 2 -
Apoteker: Ahhhhrr, go to Norian?
Jeg: Yes!
Apoteker: Name is Osca?? (Uten R, den klarer de ALDI få med!)
Jeg: Yes!
Dag 3 -
Apoteker: Ahhhhrr, go to Norian?
Jeg: Jada, fremdeles...
Apoteker: Name is Osca?
Jeg: Jada...fremdeles!!!
Apoteker: My son go to Norian to...!
Dag 4 -
Apoteker: Ahhhhrr, go to Norian?
Jeg: That`s right!
Apoteker: Name is Osca?
Jeg: Jada...
Apoteker: My son go to Norian to...!
Jeg: Åh, sier du det? Hvor gammel her han da?
Apoteker: Pive (Five)
Jeg: Oscar er snart 2!
Dag 5 -
Apoteker: Ahhhhrr, go to Norian?
Jeg: Oh yes!
Apoteker: My son go to Norian to...!
Jeg: Yes, I KNOW!
Apoteker: His name is Jimmy!
Jeg spør Oscar; Kjenner du Jimmy?
Apotekeren sier: Jimmy knows Osca!
Ja, det skal du få meg til å tro! Han får vel høre om hvert besøk vi har hos apoteket.
Det går ikke så fort frem når det gjelder å bli kjent her, men vi har i hvertfall noe å snakke om!

Så her har vi altså tilbrakt tiden i det siste, hos lege og apoteker! Kjedelig, men sånn er det vel når man har barn i barnehagen! Det er vel prisen man må betale!
Er ellers veldig fornøyd med barnehagen her. Tror Oscar koser seg veldig. Og så er det jo veldig kjekt for oss foreldre når de legger ut bilder på nettsiden sin hver dag.
I går ble vi derimot litt skeptisk når vi så bilder av Oscar med hårbøyle med sløyfe på!
Enda mer skeptisk ble vi da vi var ute og spiste og servitøren trodde han var en jente (dette var UTEN hårbøylen). Atle sier: It`s a boy!
Servitøren: Ahhhrrrr, but why so beautifull?
Øhhhh.....nei altså...Jeg sa til Atle; Du skulle svart at det er fordi han ligner sånn på deg! Rett og slett! koreanerne legger ikke noe i mellom, så hvorfor skal vi?

Oscar har faktisk blitt så stor at han har fått sin første sykkel! Den er helt genial da vi har en stang å holde i bak sykkelen, og Oscar sitter der i sin egen verden og tror det er han som styrer hele driten! Han koser seg i hvertfall, og vogn er helt ut! Det er jo for små babyer! Store gutter har sykkel (som mamma eller pappa styrer)!





Egentlig er det tid for sommeruniform i barnehagen til Oscar. Lurer på hvordan den ser ut. Vinteruniformen består av en joggedrakt, som brukes to dager i uken, og en fin uniform som består av rutete svart og hvit bukse, hvit skjorte, rutete svart og hvit slips, svart vest og jakke. Jakken ser for øvrig ut som en jentekåpe, men det kan jeg ikke si til Oscar.





Han har virkelig sine meninger når det gjelder klær, og spesielt sko. Lurer på hvem av sine foreldre han har det fra...noe må han jo arve etter moren! Det har ikke vært særlig varmt her frem til nå, og så har det regnet masse, men han har insistert på å gå med sine hvite joggesko. Av og til til mors frustrasjon når det har bøttet ned ute.
Og nå når det er 20 grader ute og sol, DA skal han ha på seg vinterskoene sine. I dag var han fast bestemt å gå med feil sko på feil fot også. Da måtte mor ta frem tryllekunstneren i seg og vifte litt rundt og simsallabim så var riktig sko på riktig fot!

Nå når jeg skriver dette ser jeg at det rett og slett ikke har vært helt vår dag i dag. Eller, andre ser kanskje anderledes på det. For videre gikk dagen sånn:
Da vi kom ned i bilen var det ikke strøm i det hele tatt. Bilen var helt død, og det var 4 minutter til Oscar skulle være i barnehagen. Ja, når vi har dårlig tid eller det er øs pøs regn så kjører jeg til barnehagen. Selv om det tar 10 minutter å gå. Jeg er et miljøsvin. Skyt meg!!
Uansett, bilen var død, jeg slengte ut vognen som lå i bagasjerommet og slengte ungen oppi. Småjogget til barnehagen. Fikk levert en halvfornøyd Oscar, som heller ville på lekeplassen.
Da jeg tuslet meg hjemover snur jeg meg og bare ser raskt inn en sidegate, og så ser jeg frem igjen. Men i det brøkdelssekundet hadde hjernen oppfattet noe som ikke var heeeeeeelt vanlig. Var det det jeg tror det var? Jeg trodde kanskje jeg hadde sett en man stå og slenge...eller slenge og slenge, de er vel ganske smallsizeeee her, men altså han hadde sitt private utstyr, og da snakker jeg ikke om pcutstyr eller mobil eller noe, men sitt HELT private utstyr på utstilling. Jeg gikk videre og måtte le litt. Nei, det kan ikke være! Funderte over at her ler jeg, og det gjorde også mamma når hun traff en blotter engang...det ligger visst i familien, å treffe på blottere! Men jeg tenkte; Nei, han fikset sikkert bare på buksen. Når jeg har gått over veien og er på vei forbi KIRKEN av alle ting, så ser jeg en mann igjen som ser mistenkelig kjent ut. Jeg tenker; Nei, det er ikke han igjen. Men han oppfører seg rart, og ser veldig frem og tilbake! Heldigvis står han på andre siden av et gjerde, for når jeg passerer han igjen står han der med "sakene" ute. Herrejemini! No må han gi seg! Jeg kommer meg ganske raskt videre, og da roper han etter meg: "Heeeey!!! Good? Good?"
Dette er lenge siden jeg har gjort altså, husker nesten ikke sist jeg måtte ta i bruk dette urgamle trikset, men jeg snur meg viser han fingen og sier: "Fuck you!"
Angret veldig i samme øyeblikk, ikke fordi jeg hadde brukt stygge ord, men for at jeg ikke ga han noen sannhetens ord og svarte: Naaaaaaa, smallsizeeeee!!!!!!
Dette er altså dagen vår frem til nå, og klokken er bare 1200!
Hvordan skal det gå videre???

Kjenner på meg at det er bra at vi har booket en tur hjem fra dette pervo landet ;o)
I går fikk vi endelig booket oss billett til Norge i sommer! Jippi!!
Reiser altså hjem 20.juli! Gleder oss veeeeldig! Spesielt Oscar som savner mormor og morfar, og farmor og farfar! Han er veldig ivrig på å susse de når vi skyper, så det er nok litt savn der...Han har jo også funnet ut at mormor er litt vanskelig, så vi kaller henne heller for momma! Heeeeelt greit :o) Mormor smelter uansett!





Han skal jo også hjem og feire sin 2 års dag! Noe som blir veldig stas. Enda mer stas er at da kommer onkel Joachim, tante Lena og kusine Fisen fra Oslo! Tror nok Freja skal stålsette seg litt til den weekendturen! Oscar er jo helt tussette etter hunder! Uansett størrelse så går han rett bort og skal hilse! Mor syntes det er litt skummelt, så vi må alltid passe godt på når det er hunder i nærheten. For Oscar går rett i trynet på de! Heldigvis er det mest små hunder her. De store hundene blir jo som regel bare brukt til middag! Så det er ikke så ofte vi treffer på store hunder. Så da er det jo greit....
Uansett, vi gleder oss veeeeeldig til å komme hjem! Da blir det norske flagg og ballonger til ALLE!!!! Hipp Hipp!!!

SNAKKES!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar