onsdag 19. august 2009

Hva skal man skylde på? Solstikk eller ammetåke?

Jeg går visst i en døs for tiden, men jeg er ikke helt sikker på hva den kommer av. Er det ammetåke eller er det varmen som tar knekken på meg?

Men en ting har kommet ut av det, jeg har avslørt alle foreldres hemmelighet. Her en dag da jeg var og handlet kom en bekjent bort og gratulerte med lille nurket vårt. Vi snakker litt frem og tilbake og så spør hun hva sønnen vår heter. Jeg ser ned på den lille bylten i vognen og er bare heeeeelt blank. Hun ser på meg og smiler og smiler og smiler og etterhvert begynner smilet å stivne til en grimase...og jeg står bare og tenker "herregud jeg er en dårlig mor". Så faller jernteppet ned og jeg sier han heter Oscar. Endelig!!!!! Da vi gikk hver til oss tenkte jeg for meg selv: Jeg gleder meg til du er så stor at når folk spør hva du heter kan jeg si: Må fortelle damen/mannen hva du heter! Jeg er tydligvis ikke den eneste som husker dårlig.

Så sånn går no dagene og jeg vimser rundt. Her en dag skulle jeg gå ut av badet og dro med meg døren før jeg hadde fått føttene med meg. Det resulterte at jeg stod i pissevinkel utenfor badet og vrei meg i ubehag. Jeg hadde latt helen på venstre foten være igjen inne på badet i det jeg dro med meg foten ut... I det øyeblikket var jeg veldig enig i presten Carsten Isacksens uttalelse: "Når du slår lilletåen mot et bordbein er det ikke nok å si; Du verden!!!!!" Hudlaget mitt hang igjen på undersiden av døren! UBEHAGELIG kan man trygt si at det var...

Men det er ikke bare jeg som skalder meg for tiden. I går var Atle på GokSabong, fjellet bak leiligheten vår. Han sprang opp, og hadde planer om å springe ned. På halvveien tråkker han over på høyre foten. Så i natt måtte han ligge med to puter og is på foten. I morges var foten dobbelt så stor som venstre foten, så han måtte en tur på legevakten. Heldigvis hadde han ikke knekt foten, men det var muskel/sener som var skadet...
Stakkars Atlefar.
Ser ut til at det kan bli litt sofasliting på han de neste dagene. Bra det ikke er så super fint vær om dagen da.
De neste dagene er det meldt regn og 22-24 grader. Heldigvis tar det seg opp på torsdag, da skal det være sol og 27 grader. Det er nok fordi mor og far kommer på fredag! Gjett om vi gleder oss. Og de gleder seg nok minst like mye. De får jo treffe lille Oscar Andreas for første gang. Det blir stas!!

Men nå er det en som krever litt oppmerksomhet her....

Forsettelse følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar