lørdag 10. oktober 2009

HØSTEN ER HER...20 GRADER KALDT

Jeg hater morsmelkerstattning. Jeg bare hater det! Men for all del, missforstå meg rett, om man må gi barnet erstattning så må man det. Det er ikke det jeg er sånn imot. Men det er lukten. Det lukter bare surt og fælt, og ikke nok med det, men det får også babyens avføring til å lukte surt og fælt. Ikke det at det lukter blomstereng fra før men...
Og selvsagt, siden jeg absolutt ikke er den store fan av morsmelkerstattningslukten så var det absolutt ikke en deilig opplevelse å få det over hele seg.
Jeg satt på HomePluss, koreas svar på Obs`en, og lagde i stand en flaske til Oscar. Han ble selvsagt akutt sulten med en gang vi kom inn der, og jeg har alltid med et nødlager med mat i tilfelle det ikke er noen sted jeg kan sette meg ned og amme. Så når han skrek seg rød av sult, som tar ca 5 minutter, litt utålmodig, så måtte vi frem med flasken.
Jeg tok en av de små posene frem og da jeg skulle åpne den måtte jeg slite litt ekstra i plasten for å få den opp. Det resulterte i at pulveret sprutet i alle rettninger. Så der satt jeg, med morsmelkstinkendeerstattning over hele meg. Så ut som jeg var klar til å ta meg en mega stripe med noe lugubert og så kom purken og "bustet" meg. Dette fine pulveret satt seg i klærene, i skoene, i vesken osv...Og det stinket, og Oscar skreik!
Det er herlig å være mor :o)



Da jeg endelig var ferdig og mate, handle, putte varer i bilen og alt, så ble Oscar litt sutrete igjen. Jeg tenkte, han har jo nettopp fått mat, så han er sikkert trøtt. Da pleier han å sovne i bilen på vei hjem. Er jo bare 15 minutters kjøring, så dette går sikkert greit. Da vi var på vei ut av garasjen til HomePluss begynner han å skrike. Og han skriker og skriker. Og denne herlige dagen var det selvsagt KØØØØØØ!!!!! Vi stod i kø og Oscar skrek. Da vi kjørte ut på motoveien skrek han sånn at vi NESTEN ikke la merke til den lille damen i den lille grå bilen som kom kjørene imot oss på motorveien, i FEIL rettning! Djeezez! Hva er det du driver med lille frøken koreanerdame? Hun ble visst litt paff selv, for hun slo begge hendele opp mot munnen, og dermed hadde hun ingen hender på rattet. Hun var en ordentlig luring hun der...
Jeg var den første bilen hun møtte på, og jeg var den første bilen til å komme meg langt vekk der i fra. Sånn som koreanere kjører så var ikke det et trygt sted å holde seg. Så Oscar og jeg reste av gårde til første bensinstasjon, der det ble servert lunken melk :o) Så da var Oscar fornøyd igjen og sovnet i bilen på vei hjem!

På fredag kom svigers på besøk. Og de er akkurat som den forgje visitten med besteforeldre. La seg på gulvet med Oscar med rumpen i været! Rart hvilke virkning babyer har på besteforeldre. Men de koser seg glugg...



Nå har Oscar også fått passet sitt, så nå er han klar til å reise hjem en tur. Spørs egentlig om han får reise på det passet, han ser jo rett og slett litt beruset ut. Han har øynene i pissevinkel og han var "not abel to sign", som det står på passet ;o)
Og det morsomste er jo at det står: Høyde: 51 cm...hahaha...lille tassen.

Kanskje like greit å komme seg hjem til Norge og få klimatisert seg litt. Nå er høsten kommet til Sør-Korea. Trærene har fått gule blader, og det er blitt kaldt, dvs 20 grader. Jeg syntes det er dritt kaldt, og går med langbukse og jakke hver dag.

Her i uken var det også vindstorm. Oscar og jeg var ute og trillet og jeg måtte virkelig jobbe for å trille. Og plutselig kom det flasker og plast og drit igjennom luften. Skummelt. Var litt redd for at vinden hadde dradd med seg en koreaner også, for han hadde rotet seg godt ut i veien. Stod midt i hovedveien og styrte. Det gjør man bare ikke her i korea, koreanere kjører jo som sagt som noen villmenn, eller kvinner for den del. De kjører jo mot kjørerettningen.
Har hørt historier om menn som har ville rygge ut fra parkeringsplasser for norske kvinner, for de sier bare: nei nei nei, det der klarer ikke du som er kvinne. Nå skjønner jeg det litt bedre...

Men tilbake til mannen i veien. Det viste seg at de holdt på med noe oppmåling, så det stod de med måleapparat og en svær pc som de hadde rigget til midt i veien. Herrejesusilondon som mormor ville sagt. De er ikke riktig klok.
Man må vel rett og slett konkludere med at de er en spesiell rase.

Har en god historie fra vår svenske venn Ingvar. Han og en kompis av han som bare har en arm tok seg en tur på Spa her i korea. De vasket og skrubbet og koste seg og koreanerne så litt skreptisk på denne kompisen med en arm. Men de lot no det være. Guttene gikk ut av Saunaen for å tørke seg og da går Invar på toalettet en tur. Når han kommer tilbake står en koreaner med håndkle rundt den enarmede kompisen og skrubber og tørker så mye han er god for.
Det skal de ha, de vil no hjelpe til...eller de er vel egentlig super nyskjerrig.
Men men, gode historier blir det i hvertfall ut av det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar