onsdag 28. oktober 2009

TREE'S NOT A CROWD...

Noen kvelder føles det som det er en hel skare på soverommet vårt.
Oscar lager så masse rare lyder i søvnet, og noen ganger holder jeg på å fnise meg i hel.
I går natt lå han og gryntet og fjertet og prompet og styrte på. Når han blir konfirmant kommer han helt sikkert ikke til å like at jeg utleverer han på denne måten, men den tid den sorg..eller latter.
Det er i hvertfall hysterisk festelig å høre på han. Og jeg nyter å ligge å høre at han sparker og styrer i den lille sengen sin.



Det rare med å bli forelder er at man plutselig blir redd for alt mulig som man ALDRI tenkte på før. Nå kjenner jeg at jeg har en helt anderledes følelse i kroppen. Jeg er så redd for at Oscar pluselig skal stoppe å puste. Eller at han skal hoppe fra terrassen, enda han ikke engang kan gå.
Man lager seg sine egne idiotiske ting som man pluselig frykter.
Om natten er man redd for at den lille pluselig skal stoppe å puste, og man ligger i søvne og hører etter. Pluselig står man ved siden av sengen til babyen og ser på magen at den går opp og ned, og i det samme kjenner man i sitt eget bryst at endelig begynner hjertet å slå igjen og blodet strømmer gjennom årene.
DERFOR er det veldig deilig å ligge å høre at Oscar promper og fjerter og grynter i søvnet. Han er deilig hele han.



På søndag er det faktisk 1.november. Tenk det! Om ikke tiden gikk fort før, så går den i hvertfall fort nå. I går satt jeg og så på Oscar når han smilte stort til meg. Da skulle jeg ønske jeg bare kunne stoppe tiden et lite øyeblikket. Dagene bare forsvinner.
Men nå har jeg jo så uendelig masse å se frem til. Først og fremst at vi skal hjem til Norge. Guuuuuud så deilig det skal bli. Kjenner jeg irriterer meg på alt mulig her nå. Tror det er fordi jeg vet at nå er det ikke lenge til jeg får en lang pause hjemme. Pause og pause, man kan vel ikke akkurat kalle det det heller. Jeg skal jo på date med alle jeg kjenner. Tror dere må begynne å bestille time for å få treffe oss. Vi har allerde godt booket plan. Skal møte den ene og den hinn. Oscar skal på babydater, mor skal på champagnedater. Vi skal treffe onkler og tanter og besteforeldre og oldeforeldre og tanter til onkler og kusiner til naboer osv osv...
Og så blir det en svipptur til Oslo så vi får se på TjukkeBruvik og han Kenneth, ikke minst treffe søtnosen Frida og tante Janne og onkel Svenning. Guuu kå mykkje gøy vi skal.
Stephenie har jo også lovet at når Oscar kommer hjem, da blir det fest.
Fest blir det nok også når Freja, kusinen til Oscar, eventuelt hunden til Joachim, min bror, kommer i hus i Foldnesveien 193. Tenker Astrid holder godt på søndags porselenet sitt da! HerrejesusiLondon (igjen, mormor sine ord) vi skal få det festelig.



Hinn dagen når vi var ute og trillet tur og skulle på kafe lurte Atle på hvor jeg ville gå. Det første og mest logiske svaret dukket opp i hodet på meg med en gang, selvfølgelig: Baker Brun. Selvsagt! Hvor ellers! Og jeg vet akkurat hva jeg vil ha også. Sjokoladebolle!!!!!!!!
Når jeg er hjemme skal jeg gå så mye på Baker Brun at jeg til slutt kan si: Det vanlige!
Drit i de ekstra kiloene som jeg har igjen etter fødselen. Jeg må jo ha noe å gå på når vinteren kommer og kålen er råtten i åkrene her....jaja, kålen er jo egentlig råtten hele året her i korea, uansett, litt må man ha å gå på. Man vet aldri...kanskje Kimen i Nord slår til i løpet av juletidene, hvem vet...?

Tror du ikke Starbucks har åpnet rett nede i gaten her da. Var det ikke vanskelig nok å prøve å få av noen kilo med 1 kafe i gaten så blir det i hvertfall vanskelig nå.
Og selv om man sier "No cleam/cream", så skjønner jo ikke koreanerne det. De sier bare yes yes, og så sprayer de på. Så der står man og skraper av en diger dott med krem som allerede er på god vei ned i kaffen. Og man får jo selvsagt aldri alt av. Så da står man igjen etterpå med tom kopp, full mage og feit som bare det rundt kjeften. NO CLEAM, NO CLEAM!!!!!
Jo, jeg trenger en ferie fra korea!!

Men nå kaller bingen her. Påtide å komme seg i loppekassen og høre på at Oscar promper og fjerter!
I dag avslutter vi med et bilde av lille tassen. Hvem kan vel motstå en sånn liten deilig klump??!



"Ja ka då? è noe gale med å ha klut på hodet og no?"

Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar