torsdag 5. november 2009

FAMILY MAKES A HOUSE A HOME

Her går det i hus hus hus om dagen. Mange avgjørelser som skal taes før man begynner. Men nå har entrepenøren fått "good to go", så da er vel firmaet "Du kaller, vi knaller", eller noe sånt, rett rundt hjørnet og Dynamitt-Harry står vel klar med bomber og granater. Best naboene går i dekkning, i hvertfall noen av de ;o)

Det er en spennende prosess vi er inne i. Og jeg er veldig glad for at vi allerede har gjort dette en gang før. Det er nok noe i det med at man blir ikke fornøyd før man har bygget det tredje huset...Så vi får se...Denne gangen skal jeg ha stort vaskerom, stort bad, stor hall....ja altså...alt blir vel stort. 5 soverom blir det også. Spennende å se om vi får fylt de opp...med besteforeldre og tanter og onkler som kommer på besøk. "Vi skulle ikkje tatt oss ett glass vin til maten då??" Syntes jeg hører de.

Kanskje jeg finner noen skatter til huset i helgen. Reiser en tur til Seoul med Maren, en veldig søt venninne som jobber i DNV (veritas). Spørs om jeg gidder å handle noe til huset, blir kanskje litt tungvindt å dra det med seg på bussen. Men jeg skal i hvertfall handle noe masse til meg selv...!!
Gleder meg! Dette blir første turen jeg reiser vekk fra Oscar, eller rettere sagt det blir første gang jeg er borte fra Oscar lengre enn 4 timer. Blir litt rart, men det blir også litt godt å bare være MEG. Ikke tenke på amming og at liten har det bra. Hvem er det jeg prøver å lure, kommer sikkert ikke til å tenke på ANNET enn om "liten" har det bra. Får bare prøve å holde meg i tøylene og ikke ringe for mange ganger hjem. Atle må tross alt få være litt pappa i fred også.
Det blir nok gøy å reise på tur og være meg igjen....Cocktailhours here we come ;o)

Vet uansett at Oscar har det bra, han er jo omkranset av sine deilige kluter. Han rett og slett ELSKER kluter. Stinker de, gjør det absolutt ingenting. Jeg legger de OVER hodet hans når han skal kose eller sove. Da napper han kluten ned over ansiktet; God natt til dere!!!
Skal han bare kose ligger han og gnir kluten i hele trynet. Nå begynner han å få litt kontroll på armer og bein også. Så når jeg løfter han fra gulv/seng/vippestol så griper han kluten, den må han for all del ha med seg. Her en dag lå han i vippestolen med hele 3 kluter rundt seg. Ikke vet jeg hvordan han klarte å karre de til seg. Han koste seg i hvertfall, og jeg måtte bare forevige det hele. For en tass...



Han har også blitt veldig glad i at pappaen blåser han på haken, da gjør han et godt og inderlig forsøk på å le...



Her en dag gjorde Atle et lite forsøk på å ta en koselige "fotoshoot" av meg og "liten" når vi hadde en liten ammestund, men i det Atle tar frem kameraet og begynner å ta bilder setter Oscar i gang med DEN prompekonserten. Det hele ble bare veldig festelig, og jeg lo så tårene trillet. Bildene ble i hvertfall veldig ekte og hjertelig.



Noe som er litt underlig og som bekymrer meg litt er at Oscar er veldig glad i å gå uten bukse..
I dag når vi snakket med onkel Joachim aka onkel Skrue på Skype`en så ble Oscar veldig grinete. Jeg måtte slå av Skype`en litt for å roe han ned, og da vi var tilbake var han veldig fornøyd og gliste og lo uten bukse.
Det samme skjedde når vi var på kafè. Han grein og bar seg, og jeg tenkte her er det bare en ting å gjøre. Av med buksen, og joda, gutten stoppet å gråte og var glad som en lerke. Hva er dette for noe???? Det kan ikke forsette på denne måten. Noen som har noen tips om hvordan man holder buksen gutten??? Vet dette ikke er noe enkelt oppdrag, men vi trenger noen tips ;o)

Hvordan går det med svineriet Svineflunso der hjemme i Norge nå da? Her går det litt opp og ned. Denne uken er skolen stengt p.g.a. 3 tilfeller av flunso. 2 norske gutter har testet positiv. Så de er visst litt pjusk om dagen.
Nei, det der gidder ikke vi, så vi holder oss unna...
Merkelig nok tenker jeg mer på influensaen nå når vi skal hjem til norge. Hvorfor det? Det er jo her det bor svin. Og det fikk jo Atle virkelig oppleve for 2 uker siden når han var på villsvin fest. Der de serverte villsvin på 300 kg. En kollega av Atle var jo med på jakten, og de hadde måtte skyte den hissige grisen 3 ganger før den ga opp, siste skuddet gikk når den var på 2 meters avstand...Tenker de var litt klam da ja...
Men fest ble det i hvertfall, med bål og det hele. Atle hadde visst holdt seg i nærheten av bålet hele kvelden for han luktet bål i en hel uke etterpå. De hadde også kjøpt inn vin og øl til kvelden, og når de regnet etter etterpå så hadde det gått 30 flasker vin og masse øl. Antallet gjester var også 30, så det gikk jo rett og slett opp i opp....Fest skal det bli sa kjerringa og hylte nedpå en flaske vin før hun gikk på hue i fortauskanten...ville de sagt i rorbua denne kvelden!
Alle var i hvertfall i godt humør og Atle fikk til og med gitt fra seg favoritt hatten sin. Han som fikk hatten er en bekjent koreaner, og det er ingen som har sett han uten hatten etter festen. Til og med når han var på middag hos en norsk kompis insisterte han på å ha på seg hatten under middagen...Men der gikk grensen for en skikket nordmann.
Jeg likte veldig godt den hatten til Atle, men jeg ser jo at det rett og slett er umulig å få den tilbake nå. Den er adoptert.
Grisefesten var i hvertfall en suksess, det kunne godt merkes når jeg sendte Atle en mld kl.0300 om natten og lurte på om de fremdeles var på fest. Svaret jeg fikk var: Jeg kommer etterpå. Jahaja, da var altså veslefar på bar og sang karaoke. Han og en kollega hadde sunget "Joe Cocker". De hadde sunge samme sang, men de hadde ikke sunget duet. De hadde rett og slett bare sunget samtidig...!
Kanskje jeg er kjedelig nå, jeg er glad i en god fest, men denne gangen er jeg nesten litt glad for at jeg ikke var tilstede :o)

I dag er det bare 16 dager til vi tar turen over høye fjell og dype daler og havner hjemme i deilige regntunge Bergen. HERLIG! Gleder oss veldig nå. Har allerde begynt å ta frem alle julegavene jeg skal pakke med meg. Spørs om jeg kommer igjennom tollen. Får prøve å forklare at jeg er en av hjelperne til julenissen, og Oscar, ja han er en alv.
Blir jeg stoppet her i korea så er det ikke så farlig, de er jo ikke akkurat noen kløppere i engelsk, så de skal jeg klare å vippe av pinnen. Som da jeg hentet mamma og pappa på bussterminalen. Jeg var litt sent ute og prøvde å finne meg en parkeringsplass. Det er ikke mange plasser i nærheten av bussterminalen, så jeg var litt sleip og kjørte inn på bussparkeringen. Da kom det en ung mann bort til meg og sa jeg ikke kunne parkere der. Jeg sa jeg bare skulle hente noen og skulle være veldig kjapp, om jeg ikke kunne få lov å stå der i 30 sekunder. Neeeeeiiii, det var nok alt for lenge. Jeg konkluderte meg frem til at denne engelsken hans er ikke av universitetsgrad, så jeg prøver meg en gang til. Så jeg spør igjen om jeg ikke kan være så snill å få stå der, jeg skal bare bruke 1 minutt, bare 1 lite minutt. Han ser på meg og sier; bare 1 minutt???? Ja, okey da!
Halloen du, der kjøpte jeg meg jaggu 30 sekunder ekstra fordi han var litt ganske dårlig i engelsk. Men jeg var fornøyd jeg...!!

Men nå er det faktisk natt her, guttene sover og det burde jeg også. Men jaggu er det ikke bare 15 dager til vi kommer hjem da! All right!
Sees snart godt folk!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar