søndag 8. februar 2009

I`m lovin`it

Fredag var vi ute med en hel gjeng (ca.25 stk) og spiste Mud Duck. Mud Duck er and som er "stuffet" med rosiner, svisker, frukt og nøtter ++, og så får man ris til selvsagt. Anden blir pakket inn i leire og stekt i timesvis. Resultatet blir yummi yummi!!! Veeeldig godt.
Etter middag gikk vi på Venice, der det holdes konserter, og hørte på et Blues band. Veldig bra. Ble tidlig kveld på meg og Atle siden vi skulle til Busan lørdagen, men det var absolutt en suksessfull aften.
Litt bilder fra fredagskvelden:
Mmmmm....dette smakte...


Lille Jonas var også med.


Lørdag til søndag var vi i Busan. Tok ferge inn (nett so Stord ferga).
Her står en tøffing på fergekaien og koser seg med en kopp kaffi, eller koppi som koreanerne kaller det.

Båtturen tar ca.50 minutter, greit tur det. Underveis satt vi oss godt tilbake og hørte på hver vår Ipod. Jeg satt i min egen lille verden helt til det gikk opp for meg at Jeezez, her sitter jeg på en ferge og hører faktisk på musikk fra Titanic. Det kan absolutt ikke være bra. Best jeg bytter!!!!
I Busan bodde vi på et riktig fint hotell, litt i utkanten av sentrum. Tror vi hadde den beste hotellutsikten vi noensinne har hatt. Utrolig fint.
Var en lang strand nedenfor hotellet, der det var mye liv.
Etter vi hadde avlevert baggasjen på hotellet gikk vi ut for shopping, men først litt mat.
Først når vi kom til Korea forstod jeg betydningen av slagordet til McDonalds, I`m lovin`it.
Vi gikk av undergrunnen og så en stor plakat med McDonald. Vi fikk abstinenser begge to, og det ble satt i gang jakt etter McDonalds. Etter litt frem og tilbake, og en del dårlig engelsk fant vi endelig en familierestaurant med McDonalds tegnet...YES!!
Atle spør meg hva jeg skal ha, og vi sier i kor: BigMac!!
Ufattelig at i utgangspunktet så dårlig mat kan bli så godt. Atle sa jeg var helt vill i blikket, og det tror jeg på! Rart med det, vi får jo tak i masse god mat her i Korea, men utrolig hvor godt det er når vi kan få noe "vestlig" mat.
Etter mat ble det en god shopping runde. Atle var i støtet og fant en del klær til en liten tøs med mage. Så hun ble veeeldig fornøyd.
Vi shoppet på et av de flotte sentrene i Busan, Lotte. Der har de en god del fasjonable butikker også, så vi tok oss en runde og lekte litt rik. Så på ringer, smykker og dill dall fra Tiffanys, og vesker hos Louis Vuitton. Nice!!!
Etter shoppingrunden reiste vi tilbake til hotellet.
Hadde bestemt oss for å ta litt massasje, så det ble 1 time på hver.
Var ganske sliten etter å ha gått hele dagen, så jeg tenkte for meg selv når jeg lå på benken: håper hun tar litt i, at det ikke er klapping. Det hater jeg.
Så kom denne lille spretten av en koreaner inn og satt i gang. Og jeg, jeg lå på benken og trodde jeg skulle dø. Den lille tassen av en dame var ordentlig sterk. Hun brukte armer og bein, og ga meg ordentlig juling. Etter hun hadde gått over ryggen, la hun varme, våte håndklær over meg. Og det var ikke ett, neida, det var hele skittentøyshaugen. Håndkle etter håndkle. Jeg tenkte til slutt, nå er det best hun stopper ellers tar hun både meg og babyen av dage.
Vi gikk ut der fra og følte vi hadde fått skram bank. Atle sa stille til den lille damen; You are verry strong. Det var altså ikke bare jeg som hadde fått juling. Atle var sikker på at de hadde brukt kjevler på oss!!!

Vi hadde ikke fått nok vestlig mat på McDonalds, så til middag gikk vi på Fridays. Herlig!

Se som denne karen koser seg!!!!

Etter middag gikk vi på tur på stranden. Er litt absurd at vi bor her, og går tur på stranden om kvelden. Men det føles ikke ille ;o)
På stranden var det masse folk, noen hadde bål, mens andre hadde stjerneskudd og små fyrverkeri. Virkelig koselig!


Søndagen startet vi på Busan Aquarium. Kjempe stort akvarium som hadde så mye stilig. Alt fra småfisk, kongekrabber, blekksprut til min favoritt som Atle sier, Hai.
De hadde båter over haibassenget med glassbunn. Vi kunne få sitte i de, men etter litt kjefting og panikkangst fra min side så ga Atle etter. Heldigvis var det 1 times ventetid, så det gadd han ikke.
Jeg spør meg selv, hva i all verden skal folk opp i båter der de vet at faller de uti blir de spist??
Det er jo helt idiotisk.
Nei, jeg hadde nok med å se på haien i undervannstunnelen. Mer enn nok!
Var også en enorm blekksprut på akvariet, den hadde sugepropper som var større enn de gamle femmerne vi hadde i Norge. Utrolig svær! Ville ikke møtt på den heller...
Men vi så også Nemo, og andre kjempe fine tropiske fisker! Så det var jo en koselig tur.





Avslutter bloggen i dag, med en liten filmsnudd der jeg går ansikt til ansikt mot min store skrekk.
Tøffer meg jo litt også da...men det var jo litt tøft å se de svømme rundt oss på denne måten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar