lørdag 28. februar 2009

Helg igjen...

Nå er helgen her igjen, i morgen er det 1.mars, og vi har snart vært her i 2 mnd. Det er helt utrolig hvor for tiden går.
Siste uken har jeg vært hos legen igjen, på utflukt med nabo Linda og Jonas, fått fotpleie og Sturla Berg-Johansen har kommet ut av skapet. Med andre ord, en vanlig uke...

Tirsdag var Atle og jeg hos legen, alt stod kjempe bra til. Prøver var normal, og den lille sprelte og viftet med armer og bein. Legen bare lo og sa det var en aktiv liten tass. Vi skal altså få nok å sette fingrene i.
Vi ville jo også gjerne vite om det var en Turid Laila eller Bjarne vi skulle ha, men det ville ikke legen oppgi. Han sa kjapt; Det kunne jeg ikke se.
I ettertid har vi funnet ut at Koreansk lov ikke gir legene lov til å gi ut slik informasjon så tidlig i svangerskapet. De er redd foreldrene skal velge vekk om de ikke får "riktig" kjønn. Vi må altså vente èn mnd til...jaja, for oss spiller det ingen rolle. Vi ville jo bare starte innkjøpene. Men vi skal vel få shoppet nok etterhvert.
Virker som vi må kjøpe inn fotball sko til den lille, eller så er det miljøet som påviker han/henne. At det er taekwondo han/hun trener til. Det er i hvertfall masse sparking og turning for tiden. Men det er godt å kjenne liv daglig.

Fredag var Linda, Jonas og jeg i nabo byen på litt shopping. Ble et par nye converse sko, and I love them. Men da jeg kom hjem kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke var så lurt med lisser, jeg burde vel egentlig kjøpt "bårrelås", begynner å bli litt problematisk å bøye seg etterhvert...
Jaja, jeg får kjøpe ett par til da...Mohaha. Sko sko sko!

I går var vi på Indisk middag hos naboen i 2.etg. Indisk er yummi, og enda bedre som "take away" hos naboen. Etterhvert klarte vi til og med å planlegge tur til Seol neste helg. Ut på tur igjen, jaja, det har ingen av oss noe imot :o)

I dag var Linda og jeg hos Mari`s og tok fotpleie. Kjempe deilig. Men de holdt på i 2 1/2 time, for meg er det litt i lengste laget for pludring. Men det var jo deilig. Da de "oppdaget" at jeg var gravid sa damen; Oh no, congrats...
Ehhh...javel. Det var jo en hyggelig reaksjon. Konklusjon, koreanere er rare!

Men nå må jeg løpe. Skal på middag hos nabo Linda, hele gjengen. Blir kjekt.

God helg alle sammen. Vi savner dere hver dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar