onsdag 13. mai 2009

FRA PÅSKEMORGEN TIL MAI DU SJØNNE MILDE!

Da er vi tilbake i Okpo. Med Jetlag til de grader! Tro det eller ei, men i morges fikk jeg med meg soloppgangen over Okpo. Hvem ville trodd at det skulle skje før babisen var poppet ut.
Våknet kl.0400, lå i sengen og vridde og vendte (så mye som en gravid klump kan klare) til kl.0530. Da stod frøkenen opp! Jaja, får i hvertfall mye ut av dagen. Og det var jo litt deilig å være oppe tidlig og kjenne at det var 19 grader allerede!





Har hatt 3 hektiske, men herlige uker hjemme i Norge.
Kjekt å se alle kjente og kjære igjen.
Var en smule vemodig å reise fra Bergen og deilige Sotra, men skal også innrømme at det var deilig å komme ned til 22 grader.
Det kjipeste var jo at jeg måtte sitte på flyet heeeele bursdagen min. For de som kjenner meg godt vet jo at jeg elsker bursdager! Og denne bursdagen kan man rett og slett sette i kategorien; Rævva!
Reiste fra BGO med 100 kilo baggasje, kom godt med at jeg hadde gamle kollegaer på Flesland som var grei og ikke tok overvekt. Satt oss på flyet til Amsterdam og videre til Seoul. Var selvsagt en haug med koreanske "kjerringer" som skulle være med flyet som dyttet og dultet og styrte for å komme seg inn først! Kjente på meg at dette hadde jeg ikke savnet. Bedre ble det jo ikke av å være dehydrert, hovven i beina, vanskelig å sitte/ligge OG i tillegg ha en snorkende inder ved min side på flyet. Herlig. Jaja, var så heldig at vi ble tatt med et tidligere fly fra Seoul til Busan. Dvs at vi var fremme to timer før skjema. Trengte det!
Måtte holde oss våken noen timer til, så da tok vi oss en tur ut med Christine, Henning, Linda, Håkon og Jonas. Middag på Kim`s garden. Nytt sted i bydn, med uteservering og det hele.
De er effektive når de setter i gang disse koreanerne. Bare på disse 4 ukene vi har vært borte så har de pikadømeg klart å få inn en ny restaurant, en ny kafè, en ny spa og en ny sports butikk. Ikke verst. Skulle tatt seg en tur til Bergen og fått opp en bro/tunnel til Sotra. Hadde kommet opp på null komma niks den!

Våre venner her i Okpo hadde i hvertfall brukt tiden og været godt når vi har vært på ferie. Har på følelsen av at de har presset max. Linda så jo ut som en spanjol.
Så der kom vi, kvit om nebbet! Jaja, får trøste meg med at Koreanerne syntes nok at jeg har myyyye finere farge enn Linda. De kler seg jo opp i joggedress og solskjerm når de skal på stranden.
I dag står det noen karer og jobber utenfor leilighetene her, med kjeledress og stråhatt. De ser jo litt søt ut også da...

Har blitt utrolig grønt og fint her siden sist. Kirsebærtrærene har mistet blomstene sine, men fått store, grønne, fine blader. Så nå blomstrer alt her. Veldig deilig. Får nyte det så lenge det varer, om noen uker ser det vel svidd ut her...
Men da ser nok jeg også litt svidd ut! Nå stikker jeg ut og grille meg litt i finaværet!
Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar