torsdag 27. mai 2010

SIDEN SIST....

Bursdagsfeiringen dro sånn ut her at jeg ikke har fått tid til å blogge på en stund....Kødder!!!
Men vi har faktisk hatt det ganske travelt. Det er jo dette huset vet dere. Og så har det vært 17.mai. Og så er det valg her for tiden, ikke at det spiller noen rolle for oss, men action blir det. Og så har vi vært på perlefabrikken. Og sist, men ikke minst vi har nøte det deilige sommerværet og lille Oscar står snart ALEINE!!!

Så hvor skal man begynne???

Bursdagsfeiringen var super. Vi feiret med champis, middag og kake. Christine kom på besøk. Oscar pyntet seg, og jeg fikk kjempe fine roser av guttene mine! De er verdens beste!! Og for de som lurer så kom bursdagskaken MED Tomater OG Fineapple (på engelsk heter det vel Pineapple eller "anænas" (om Joachim foretrekker ;o) du vet...), men her i Korea heter det Fineapple...tror de...











17.Mai: Dagen ble feiret med jubel og hurrarop fra både Nordmenn og Koreanere.
Vi gikk fra sjømannskirken, gjennom sentrum, og avsluttet i en fin, grønn park. Toget bestod av ca 250 personer, inkludert Nordmenn, koreanere, engelskmenn + hummer og kanari. De som ville fikk være med. Jeg følte meg rett og slett døds teit som skulle gå i tog for Norge i Sør-Korea. Feire vårt land på denne måten, rope Hurra for Norge i Sør-Korea...For meg ble det litt feil. Men noen var jo fast bestemt på at det var helt greit...Så da var det bare til å trille med.








På vei gjennom sentrum, med politieskorte på alle kanter gikk vi altså på rad og rekke og Ropte Hipp Hipp HURRA HURRA HURRA! Dette ble snappet opp av en del koreanere i toget som etterhvert brølte Hipp Hipp UUÆÆ UUÆÆÆ UUÆÆÆ!! Charming ;o)
Oscar syntes det var veldig spennende og holdt på å dra seg ut av vognen. Det var jo såå masse å se på.








Det var selvsagt pølser på grille, pølser er Obligatorisk på 17.mai, og masse kaker!





Oscar syntes toget var kjempe spennende, men han var enda mer begeistret da det kom frem hotdogsbrød, vaffler og IS!!!! Pappa fikk absolutt ikke ha isen sin i fred. Atle prøvde å få litt is selv, men Oscar grep tak i armen til Atle og dro isen tilbake :o) Litt godt må man vel få på 17.mai!?!?!?!








E
n fin 17.mai feiring, i deilig sommervarme!

Vi hadde oss en liten tur på perlefabrikken forgje søndag. Jeg fikk penger til fødselsdagen av mamma og pappa, så da tenkte jeg: Hva er ikke bedre enn å kjøpe en ring som jeg har ønsket meg. Da har jeg en ring på fingeren fra mamma og pappa + to fra Atle og en fra Atle og Oscar. Veldig koselig.
Da vi hadde gått og tittet litt på utstillingene og funnet ut hvilke jeg skulle ha tok vi kontakt med betjeningen. Som asiatere flest fniser de masse og er brutalt ærlig. Så de sier til meg; Vi syntes din mann ligner på Beckham!!! Ja, der har du den. Nå er han altså Brad Pitt i Thailand og David Beckham i Korea. Jaja, ikke ille for meg ;o)
Så jeg svarte bare; Jada, og jeg er Victoria Beckham, og dette er baby Beckham.
De fniste masse og spurte om de bare kunne kalle meg Victoria. "Klart det".
Da jeg hadde bestilt ringen og vi var på vei ut døren kom damen løpene etter oss. Jeg glemte å få navn og tlf nr. Jeg sa; "My name is Victoria, and this is my phone number!"
Atle bare lo....

På mandag var jeg tilbake på perlefabrikken for å hente den nye ringen min. Da jeg kom inn sier damen; "Hello Victoria" Joda, halloen sjøl. Jeg fikk ringen min, som var perfekt, og var på vei ut døren, da sier damen. "Goodbye Victoria, I will never forget you". Sier du det ja, kjekt det, tenkte jeg og satt meg i mitt store slagskip av en bil. Jaggu bra jeg har sotede ruter ;o)

Som nevnt er det jo valgkamp her på lille Geoje-Si (øyen vår). Det betyr biler som freser gjennom sentrum med så høy musikk at du holder på å sprenge trommehinnen i løpet av dette lille sekundet bilen er i nærheten. Djeezez! Det betyr også 20 personer som står side om side langs motorveien og danser til noe jeg syntes høres ut som propaganda musikk. Og ikke minst, det betyr, at den som stiller til valg må stå og danse, holde tale og det som faller i smak hos koreanerne av morsomheter og gøy BAKPÅ lasteplanet på en varebil. Da Oscar og jeg var på vei hjem fra perlefabrikken stod vi i et lyskryss og ventet på grønt lys. Da kommer det en varebil, så og si på to hjul i svingen, med en kandidat bakpå lasteplanet. Han holdt seg så godt fast som han kunne, både i bilen og i mikrofonen. Hva som enn skjer, for all del, ikke mist mikrofonen.
Som mamma ville sagt; Fadar meg for en gjeng!

Som dere forstår er det liv og røre her om dagen. Og oppi alt dette er Oscar super aktiv, og står i noen sekunder helt aleine nå. I går øvde Oscar og Atle seg litt. Atle satt på gulvet og slapp Oscar, som stod der og skrattet og bevegde foten ett skritt før han gikk rett på ræv. Dette var visst veldig spennende, for de forsatt ganske lenge, og Oscar skrattet og lo. GØY!!
Han har også begynt å forstå når han gjør rampestreker. Han plukker alltid i blomsterpotten, og når jeg er på vei for å ta han vekk griper han fort ned i jorden. "Om jeg blir tatt nå skal jeg i hvertfall ha med meg en god neve jord".
Får han tak i noen småting som en mynt eller hårklemme eller noe i den dur og jeg skal ta det fra han igjen, så spreller han avgårde, kryper så fort han kan i motsatt retning. Nå har jo jeg den fordelen at jeg kan GÅ. Dermed kommer han seg ikke så langt, men når jeg får tak i han er han helt propell. Antakelig full av adrenalin!! Nå kommer hun!!!!! Væææ.....!!











Se her ja, nå har han klart å røske ned hustelefonen! Gotta go!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar