onsdag 22. juli 2009

FØDSEL ELLER FERIE??

I dag var vi til ny sjekk hos Dr. Lee. Jeg var redd han skulle oppgradere meg til å gå tur 3 timer om dagen. Den gang ei. Holder oss visst til 2 timer enn så lenge. Til valpen har kommet ut og jeg skal ha alle kiloene av meg igjen. Den tid den sorg.
Anyhow...Dr.Lee mente jeg hadde bekken som var så flott at en skulle tro jeg var laget for å føde barn. Ja, der ser du. Det er ikke alt som er rart med oss "kvitinger". Vi er ganske fint laget til vi også.
Her i Sør-Korea er det jo ingenting som heter privatliv når man er hos legen. Som nevnt tidligere måler mann blodtrykk og vekt ute på venterommet, og det er jo greit og kjapt det, og nå har jeg jo blitt veldig vandt til det. I dag var vi derimot ikke bare meg, Atle og Dr.Lee til legetime. En pasient som var etter meg i køen satt rett utenfor døren til kontoret, døren stod åpen og hun lyttet til samtalen vår med Dr.Lee. Og da mener jeg ikke at hun tyvlyttet til samtalen, hun hang på benken sin og lente seg godt inn døren til oss. Hadde hun hatt en krakk under den nyskjerrige ræven sin så hadde hun gått på trynet i gulvet. Nesten litt synd at hun hadde en stor og tung benk å sitte på. Mer nyskjerrig folkeslag skal man jammen leite lenge etter!
Jaja, Dr.Lee sa at vi snart var klar for å få ut den lille astronauten nå, det må jeg jo si meg helt enig i. Men så kom det plutselig frem at joda, Dr.Lee skal på ferie 1.august, og han er sannsynligvis absolutt ikke intressert i å avbryte den for en fødsel. Jeg er i grunn ganske klar jeg også, kroppen er øm, lite plass til mer. Har vært kvalm i det siste, noe som visst nok kommer av at det er trangt om plassen i hybelen. Så det er vel påtide for oss alle. Dessunten er magen så stor at jeg når som helst kunne stilt opp i enda en oppfølger til filmen "lange flate baller". Jeg stiller opp som bokstaven "O" i Norway på strak arm. Kanskje det er det Christine og jeg skal bidra med i helgen når vi skal heie på guttene i cheerleading eller noe lignende. Christine er så slank at hun kan være "N" så kan jeg være resten av orway!

Av en eller annen grunn var det noen som skvatt til av overskriften på innlegget mitt om "I natt kl.0330...". Jeg ville jo bare fortelle om det dårlige været vi har hatt her :o)
Nå ser det imidlertid ut til at solen begynner å titte frem igjen. Varmt og deilig og sol om dagen. Gjør absolutt ingenting.
Tenkte i grunn at neste regnsessong skulle jeg tilbringe hos Onkel Skrue aka Joachim på Agia Napa. Men da bør forholdene forandre seg litt der nede. Er jo vanvittige tilstander der om dagen, ser rett og slett ut som en svinesti. Griser fra norge, sverige og danmark har visst invadert øyen og slått seg løs med grisefester på alle båtene. Og i tillegg har de tatt med seg svineflunso hjem til scandinavia. De som ikke blir smittet på ferien har jo rett og slett griseflaks!
Mohahaha...nå ble det mye ordspill her, men hvem kan dy seg???

Her i huset ser det nesten ut som det er sørgetid om dagen. Jeg går stort sett i mørke klær. Har kommet over tapet av Michael Jackson, nå er det rett og slett vaskemaskinen som har streiket litt. Den vil ikke vaske mer hvite klær. Så i stedet for at de kommer ut og er blenda hvit, så kommer de ut og er litt solbruningsorange. Veldig kjedelig.
Så vi har klagd til "vaktmesteren", og han kom inn en dag og så på maskin. Og da mener jeg bokstaveligtalt SÅ PÅ maskinen. Etter litt frem og tilbake, og han hadde fått sett alle mine orange klær, påstod han at det var rett og slett programmet jeg brukte som var feilen. Det kom varmt OG kaldt vann inn i maskinen samtidig.
Jeg tror jeg ga han et litt rart blikk med hevede øyenbryn som kanskje sa: è du helt teit???
Da kniste han litt og sa han skulle skaffe en "ingeniør". Det de mener da er en reperatør!
I dag, etter litt purring, kom vaktmesteren tilbake med et laken. Han hev lakenet i maskinen, satt den på, satt seg foran maskinen og så på når den vasket lakenet. Rundt og rundt og rundt.
Jaja, der sitter du godt. Håper lakenet kommer ut, drar med seg dodraugen og biter deg i ræven, for det der er jo mye vits.
Da vi kom tilbake fra lunsj var både laken og vaktmester borte....
Så vi får se hva som skjer videre. Alltid spennende når man har et lite problem her i Sør-Korea.

I kveld blir det torsdagsklubb igjen. Kanskje siste for meg på en stund. Men de andre fruene er jo uansett så overrasket over at jeg fremdeles er "på beina", som de sier.
Så i kveld får jeg vel slå ut håret og kanskje ta meg en cola i stedet for en iste :o)
Herrejesus, jeg er jo blitt helt galen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar