fredag 24. juli 2009

RASTLØS!!!

Dette skrev jeg mandag 27.juli, må nesten legge det ut, lite visste jeg om hva som ville skje dagen etter:



Har aldri i hele mitt "lange" liv vært så rastløs som jeg er om dagen! Vet ikke om dette kommer av at jeg føler et behov for å rase fra meg litt før lille gutt kommer ut eller hva, men jeg er både høyt og lavt om dagen. Eller i hvertfall så høyt og lavt som en tjukkas kan komme seg.
Blir en del halsbrann når jeg prøver å komme meg lavt, og tar litt tid å få disse ekstra kiloene høyt også, men det går på et vis.
En av fordelene med ekstra kilo er jo at beina får jobbet hardt, så jeg har jo nesten mer veltrente bein nå enn før. Det gjelder å se fordelene med å være tjukk og uhånterlig!
Men denne rastløsheten tar helt overhånd om dagen. I går ble Atle visst lei av styringen min, så da satt vi i gang og satt sammen vogn og bilsetet. Så nå er absolutt alt klart! Koselig å se at det pittelille bilsetet står klart i gangen. Oscar er med andre ord hjertelig velkommen når som helst, hvert øyeblikk nå, så snart han har lyst, når som helst nå....SÅ KOM IGJEN DA!!!!!!
Tror jeg må komme meg ut en tur...


Men er det så trygt å gå ut om dagen?
For all del folkens, husk å vaske hendene. Visste du at en influensabakterie kan overleve på en pengeseddel i 17 dager!?? Det er det man kan kalle dirty money!
Syntes egentlig det er ganske rart at det ikke er mer svineflunso her i Sør-Korea. Men de er jo noen griser fra før av, kanskje det er derfor de overlever. Imunforsvaret er kanskje bedre enn for oss fisefine europeere!
Men man kan jo ikke gå rundt og være redd heller. Det er bare tull og tøys. Da har jo det lille bakteriesvinet vunnet.
Man kan jo heller ikke låse seg inne og leve på hermetikk. Det blir jaggu kjedelig i lengden.


Jaja, stakkars Atle har måtte spise litt hermetikkmat i det siste. Om dagen blir det til at jeg lager middag ca annen hver dag. Så jeg skal innrømme at det har blitt noen turer ut for å spise middag i det siste.
På tirsdag var vi ute og spiste middag på Elephant restaurant. Der sier de "Heisann", "Tusen takk", "Vær så god", "Ha det bra" osv. Så vi føler oss virkelig hjemme. God mat har de også! Og Atle var veldig fornøyd da han fikk kjøttboller med tyttebærsyltetøy! Himmel!
Før middag var vi ute og gikk min 2 Timers tur som er pålagt av Dr.Lee. Det ble tur ned til havnen og lags bryggen. Det tar en halvtimes tid hver vei på bryggen, fin tur. Men når vi gikk der nede begynte det å bli mørkt og i skumringen begynte det å komme frem bugs som lagde alle slags merkelige lyder. Gresshoppene spiller av og til så høyt på fiolinene sine at man blir helt ør. I hvertfall jeg som har litt yngre ører enn Atle ;o) Jeg hører jo litt høyere frekvenser på mine unge ører!

Man må gå ned fra bryggen et lite stykket, og gå langs stranden, før man går opp på bryggen igjen. I enden på stranden er det en liten bro med en bekk under, og Atle stoppet opp for å se på noe. Så sier han; Er det der en edderkopp eller en krabbe! Som de fleste vet er ikke jeg den største fan av våre åttebeinte venner med hår og mange øyner. Så jeg ble jo litt skjelven i knærene. Dette var jo ikke en mini krabbe/edderkopp. Den var på størrelse med en mus. Etter litt frem og tilbake, kunne vi konstantere at takk gud i himmelen det var en krabbe. Mulig det var en bror av krabben Janne spiste rå i vår. Den løp i hvertfall vekk når vi kom litt nærmt, og onkelen kom hakk i hel.
Skjønner ikke at Atle turde å foreslå at det var en edderkopp engang. Som jeg sa til han etterpå, hadde det der vært en edderkopp så hadde jeg vært på første fly hjem til Norge!
Det ble i hvertfall mye action på bryggen. Lager litt lyd når en gravid frøken hopper rundt og skvetter. Atle mente at dette kunne sette i gang fødselen, så kanskje han bare skulle sende meg ut i skogen så kunne jeg komme tilbake når Oscar var ute. Han er en snill mann som tar seg av sin frue og ordner opp!
Han kommer med mange gode forslag om dagen. Vi har jo allerede vært på humpete biltur, noe som i grunn var Henning sin idè, men Atle var veldig med på den. I går ville han at vi skulle gå på kino og se 3D filmen "My bloody Valentine". Akkurat som ikke det hadde satt i gang sakene.

Det neste er vel at han foreslår at vi skal ta oss en tur på ATV. Han var en tur selv for ikke så lenge siden. Kjørte seg fast i kratt og busker og veltet sykkelen og var helt crazy. Lurer på om dette kanskje er en litt tidlig "mittlivskrise". Jaja, han så i hvertfall veldig tøff ut!






Men nå får jeg nesten kaste meg rundt og finne på noe sprell så kanskje kroppen roer seg litt...
Ut på tur, aldri sur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar