tirsdag 21. juli 2009

I NATT KL.0330...

Skjedde det absolutt ingenting, bortsett fra at jeg våknet av lyn og torden.
Selv om rommet lyste opp og det i grunn var ganske skummelt med brummingen ute så sov Atle som en stein, og fødselen startet heller ikke...
Snart bare 1 uke igjen til termin. Føler meg ganske rolig fremdeles, tror i grunn alle rundt meg er mer spendt. Atle spør meg stadig; kjenner du noe? Christine spør: Har Oscar fremdeles ikke kommet ut? Anette sier: Ikke få panikk! :o)
Og hva gjør jeg når jeg er høygravid og venter på at fødselen skal settes i gang? Joda, jeg setter i gang og planter busker og blomster på terrassen. Vi bøyer og tøyer så godt vi kan...

Var til siste kontroll forgje onsdag, da ble vi jaggu oppgradert til å gå tur hele 2 TIMER om dagen. Ikke mindre nei..?! Herlig! Hvor i all verden skal jeg gå da? Kan jo ikke karre meg langt opp i fjellet heller, risikerer at jeg sitter fast og føder på en fjellhylle. Nei, det gidder jeg ikke!
Atle derimot, han styrer på og går turer kl.0600 om morningen til fjellet bak blokken. I går var han og Henning ute, og kom hjem med gjørme opp etter leggene og revnet shorts. Hvorfor i all verden skal han begynne med ekstremsport akkurat nå da?
I helgen skal det være Summer Marine Festival (enda en festival, koreanere elsker som sagt festivaler). Da blir det altså konkuranser og leker på en strand i nærheten. Atle og Henning har vurdert å melde seg opp til Aerobics eller cheerleading. Vi får se, Christine og jeg gleder oss i hvertfall og har lovet at vi skal heie og ta bilder. Masse bilder.

Ser endelig ut til at regnsessongen er på hell. Nå har solen kommet frem igjen og det kommer bare en regnbyge i ny og ne. Værmeldingen videre i uken viser sol sol sol og 30 grader. Deilig. Gjett om det skal presses max på solingen de neste dagene. Nå må jeg sole før Oscar kommer ut, har fått et par hint allerede om at han ikke gidder å ligge på stranden hele dagen.
Så nå prøver vi å få gjort alt vi ikke kan gjøre når han kommer ut. Har vært en del på kino i det siste. På lørdag så vi den siste Harry Potter filmen, og den var rett og slett Kjedelig! Jeg har hatt sansen for disse filmene, men når man ser på klokken 2-3 ganger i løpet av filmen, da er det noe feil.

Var også en tur til nabobyen på fredag. Måtte jo slå i hel 2 timer med turgåing, så da gikk vi litt rundt og så på folk og butikker o.l. Veldig koselig. Da vi var på vei inn til nabobyen kjørte vi forbi en Bongo (biltype med lasteplan). Den var fullpakket med vannmeloner på lasteplanet. Nå er jo ikke koreanere så veldig flink til å sikre lasten på lastebiler, og det var de ikke i dette tilfellet heller. Men de hadde i hvertfall gjort et lite forsøk. Så de svære vannmelonene som lå i en haug på lasteplanet var surret i hop med teip. Nå var ikke dette noe elektriker tape eller gaffatape eller noe i den sterke duren. Å nei du, de hadde surret det godt i hop med det jeg velger å kalle innpakkningsteip som jeg bruker til julegaver o.l.
Ja jøss, det der kommer jo helt sikkert til å holde godt hvis de må bråstoppe! Smart!

Været var så som så når vi kom til nabobyen, det blåste temmelig kraftig. Og hver gang det kom et vindkast som holdt på å dra Atle over ende, jeg har såpass lavt tyngdepunkt for tiden at det skal litt til å dra meg over ende, da kom det fra Atle; NÅ kommer regnet. Den gang ei. Det var svarte skyer, men været holdt seg. Dermed kunne vi sitte ute og spise vaffler og is på en liten kafè. Veldig koselig.

Ellers er det vel ikke så mye nytt fra denne kanten. Ny legetime på torsdag, så får vi se om jeg må gå 3 eller 4 timers turer nå eller hva Dr.Lee finner på!
Jeg får vel begynne å smøre matpakke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar