lørdag 14. mars 2009

Grillfest og prinsesse-muffins

I dag skal vi på årets første grillfest. Gleder oss veldig, teller nesten timer.
Nå er det bare 2 timer igjen.... ;o)
Jeg har i den anledning slått meg løs på kjøkkene, tenkte jeg skulle ta med meg noen, forhåpentligvis, deilige prinsesse-muffins. Så nå har jeg laget vanlige muffins, muffins med ananas, blåbær muffins og sjokolademuffins. Så får vi håpe de faller i smak. Når jeg var i gang med bakingen kom moroklumpen Atle forbi og mente at; her var det noe muffens på gang ;o)

Ellers har vi brukt de siste dagene hos "Koreansk statens vegvesen". Som dere kan lese under var jo det en festelig opplevelse.
Har også satt oss i full gang med planlegging av det nye huset. Får håpe vi klarer å holde gnisten oppe. Akkurat nå er vi i hvertfall veeeeldig giret. Atle sitter for øyeblikket og ser etter kjøleskap, spør du meg ligner de mer på biler enn kjøleskap. Digre greier.
Men vi har vært i kontakt med et byggeselskap hjemme, og de er veldig engasjert og vil hvist veldig gjerne bygge huset for oss. De syntes det er veldig spennende at vi har lyst å bygge huset i sibirsk lerk. Er jo ikke så vanlig ennå i Norge.

Tror faktisk jeg skal driste meg til å si at våren er i Korea nå. Det har som smått begynt å blomstre litt rundt om kring, det er så fint. Gleder oss til kirsebær blomstringen er i full gang. Værmeldingen viser også en temperatur som stiger fra mandag av, 12-14-16 og til slutt 18 grader. Halleluja!!!
Når vi kommer hjem i april skal vi først en ukes tid gjennom Japan. Blir spennende. Har sett at vi faktisk kommer til å følge kirsebær blomstringen fra sør til nord. Blir sikkert kjempe flott. Tror Janne og Svein Henning har valgt en super tid å komme på besøk. Planen er å ta en tur innom Hiroshima, Kyoto og ende opp i Tokyo. Satser på tog hele veien. Tror det blir en fantastisk tur, og ikke minst blir det deilig å ende opp hjemme i kjære Norge. Gleder meg til vår der også.

Torsdag skal vi ut på tur igjen, det blir team-building med Odfjell. Så da reiser vi til Busan, og flyr til Jeju. Dette er den sørligste øyen i Korea. Skal hvist være veeeeldig fint der. Spennende.
Som dere ser er vi stadig på farten. Bare flaks at jeg har tid til å skrive blogg. Har jo fått litt pepper for at jeg har vært litt sløv i perioder, men nå i det siste føler jeg at jeg har fått tatt det godt igjen.
Håper alle er fornøyd.

Men nå får jeg gjøre ferdig prinsesse-muffinsene og gjøre meg klar for grilling!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar