mandag 9. mars 2009

Jenten è tilbake fra Seoul...

...og skattekisten var full. Ble en del shopping ja...
Ble også et besøk hos Friday`s, verdens beste mexicanske restaurant og en tur på Jazz klubb.
Med andre ord en knakanes kjekk tur. Vi stor koste oss.
Bussturen opp tok 4 timer og 15 minutter. Akkurat passe.
Jeg hadde pakket med meg en ny bok, Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafòn. Og den var så spennende at jeg ikke klarte å legge den fra meg, kun når vi stoppet for tissepause.
Ellers var det jo verdens beste reiseteam som var på tur. Ragnvar fikset bussbilletter, Emma fikset hotell, Susanne fikset baguetter fra Quiznos, Sanne og jeg fikset drikker og drops, Christine fikset norsk sjokolade. Kan det bli bedre team for busstur.
Vi ankom Seoul sent fredagskveld, tok taxi til hotellet. Taxi sjåføren kjørte som en gris og holdt på å rive med seg x-antall kjegler langs veien. Men vi ankom hotellet helskinnet alle sammen, bare flaks. Så ble det en liten drink/brus i baren i 19.etg, før vi sa natta.

Lørdagen hadde vi felles frokost, guttene (Ragnvar og Henning) hadde allerede vært i Saunaen, så de kom tassene i tøffler. Herlig.
Etter frokost splittet vi oss litt, en shopping gruppe og en sightseeing gruppe. Jeg endte opp i shopping gruppen. Herlighet, skal jo være i Korea i godt over 1 år enda, så jeg får gooood tid til å se haugevis av templer. Dessuten har du vært i ett, har du vært i alle.
Shopping gruppen gikk raka vegen til Zara. Ahhhh...heaven!!!!
Jeg dro med meg så mye greier at garderobedamen måtte oppbevare litt for meg mens jeg prøvde det andre, var bare lov å ha 10 plagg med om gangen. Har du hørt på makan!
Jaja, det ble noen kjoler/topper, gladiatorsandaler i gull, belte, tights + +
Dagen var reddet.
Turen gikk så ut i en annen bydel der de selger de super lekre Åleskinnsveskene og lommebøkene. Her skulle det shoppes. Vi shoppet så mye at alle fikk hver sin lille bag å ha varene i, på kjøpet. haha..
Fikk oss også en tur innom Coldstone. Fantastisk amerikans is-kjede. Der velger man smak på isen først, størrelse og hva man vil ha i. Det kan være alt fra jordbær, bananer og annen frukt til sjokolade, gummibjørner, nøtter, drops, lakris osv. Så blander de ingrediensene sammen med isen, knar det godt i hop. Resultatet: yummi yummi.
Etter is og åleskinnskjøp var det tid for dinner and drinks. Vi hadde egentlig tenkt oss på HardRock cafè, men den var stengt p.g.a. strømbrudd. Kjedelig tenkte vi der og da, men i ettertid var vi happy happy. Vi endte nemlig opp på en tilfeldig Mexicansk restaurant. Og herregud så festelig vi hadde det. Det ble selvsagt Mojito, Sangria og Corona på de som kunne drikke alkohol. Jeg fikk meg en deilig Mango slush. Og så startet showet. Fillipinsk band, mannlig magedanser, sombreroer og full musikk. Det ble x-antall Sangriaer og til vi avsluttet med shotter fra verdens mest oppfinnsomme barkart.

Jeg fikk meg til og med en shot, den bestod av appelsinjuice! hehe..
Vi hadde egentlig ikke så lyst å gå fra den Mexicanske herligheten, men vi hadde lovet Ragnvar at vi skulle ta oss en tur på en lokal Jazz klubb. Så der ble det altså narchspiel. Men det gjorde ingenting, for da fikk vi avsluttet en perfekt lørdag med Moonriver!!

Søndagen reiset vi jentene ut til en handlegate der de så og si kun hadde suvenirer. Ble litt shopping der også. Jeg kjøpte te som skulle være godt for blodtrygg og blodsirkulasjon. Jeg tror de har te for absolutt alt her i Korea.
Fikk meg noen flotte skjerf, bordbrikker, speil og verdens søteste smykke. Det er av to englevinger med en liten diamant på. Jeg bruker det nå, men får vi en liten jente skal hun få overta det. Det var en jente på ca 18-20 år som satt i en liten butikk og lagde disse smykkene. Så man kunne få sølvringer med navn eller annen tekst, smykker i alle varianter og kjeder i den størrelsen som passer deg. Veldig kjekt.

Dagen i Seoul avsluttet vi på Friday`s med litt vestlig mat. Oh yes!
Der var det en søt servitør som serverte oss, og hun het faktisk Margarin. Vi syntes jo selvsagt det var litt festelig, så det ble litt fnising. Men Koreanerne fniser jo også av Birgitte, så jeg har lov å le litt tilbake. Kom tilbake til Okpo i 2030 tiden om kvelden. Så da ble det en liten ringerunde i dag også.
Turen til Seoul var med andre ord en mega suksess!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar