torsdag 8. januar 2009

Jenten i Korea

Da er vi på plass i Korea!

Det blir noen spennende år fremover. Litt rart at vi bor i Korea, men tror det er lurt å få litt verdenserfaring på rævva. Vi har fått en super fin leilighet, i 5.etg, men skal flytte til en enda bedre en i slutten av januar. Da er det en fra Odfjell som reiser hjem. Leiligheten er i 13.etg og har utsikt utover verftet. Sater bare på at det ikke begynner å brenne, så i en opplysningsperm at da måtte man fire seg ned fra altanen...Det tror jeg at jeg droppen. Men leiligheten her er helt supre, med deilige dyner og store kjøleskap. Så vi er klar for besøk.
På baksiden av blokken vår er det fjelltopper, som er dekket av trær og busker. Veldig lik naturen vi har hjemme. Fuglene kvittrer allerede. Deilig. Vi gleder oss til syden tempen kommer. Akkurat nå er det rundt 5-10 grader. Når det ikke blåser er det i grunn fin temp. Mildere enn hjemme på vestlandet.

I dag er det vår 3. dag her. So far, so good!
I går var vi ute og spiste, når vi kom inn tok damen pent i mot oss og sa: Heeeei, åh så hyggelig. (på godt norsk, eller litt ustø norsk, men det var jo litt moro)
Så man skal altså være forsiktig med hva man sier her....
Vi fikk is til dessert, på huset :o) Det var jo en veldig hyggelig overraskelse. Selv om jeg var så mett at jeg fikk meg ett lite kvalme anfall på supermarkedet etterpå...hehe..

Vestlige er det i hvertfall nok av her, man ser vestlige hvor man enn går.
Men kanskje det hjelper på, så man ikke får hjemlengsel.
jaja, skal no innrømme at jeg savner dere hjemme allerede. Men man har vel bare godt av litt savn. Når man får litt perspektiv på ting ser man hva man bør sette mer pris på hjemme.

Merker allerede at Atle må jobbe mye. Men de to første dagene har jeg fremdeles hatt jetlag, dvs at jeg har våknet i 6 tiden. Så da har vi fått kost oss med frokost sammen..

Skal ta noen bilder de neste dagene, av byen og leiligheten. Men får ikke kablene før ut i neste uke, de ligger i kassene som går som flyttelass. Skal prøve å oppdatere siden gjevnlig så dere hjemme kan se og høre hvordan vi har det.

Håper dere alle har det bra og er friske og raske.

Klemmer fra Koreanerne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar